VEZETŐI KÉPESSÉG ÉS KÉSZSÉGFEJLESZTÉS
A vezetőn múlik a csoportod, céged eredményessége és sikere. Az ő vezetői munkáját tükrözik vissza az alkalmazottak is.
Hogyan legyél akkor jó vezető? Milyen készségekkel és vezetői képességekkel kell rendelkezned ehhez? Hogyan motiválhatod a csoportod? Hogyan delegálj? Kiket jelölj ki egy-egy feladatra? Hogyan és mi szerint tervezz, és milyen módon kérd számon az elvégzett feladatokat?
Rengeteg kérdés van, ami nagyon fontos ahhoz, hogy a vezető valóban a posztján legyen, és tekintélyével, céltudatosságával elérje, hogy az alkalmazottak valóban a közös célokért dolgozzanak!
Kiből lehet jó vezető?
Az emberek zöme azt gondolja, hogy vezetőnek születni kell. Így a vezető-ség egy varázslatos, misztikus dolog sokak szemében. A vezetőt megfoghatatlan tulajdonságokkal és időnként átlagon felüli erényekkel ruházzák fel. A gyakorlatban pedig mindezeket el is várják az emberek a vezetőiktől azért, hogy hinni tudjanak bennük és követni tudják őket.
Valójában bárkiből lehet jó vezető! Ez tanulható, és tanulható minden vezetői készség és képesség is, mely egy vezetőt valóban vezetővé tesz.
A jó vezető:
Kijelöli a célokat – így a dolgozók számára tiszta és egyértelmű, hogy mit kell elérniük
Kijelöli a felelősöket, pontosan delegálja a feladatokat az azokra leginkább rátermetteknek – így a dolgozók nem csak teljesítik és követik utasításait, hanem saját ötleteikkel, saját hatáskörű kezdeményezésekkel ki is egészítik azt.
A jó vezető tudja, hogy munkatársai nem robotok, hanem emberek, ezért számításba veszi emberi oldalaikat: számol ötleteikkel, motivációikkal, és képes kezelni a konfliktusaikat is.
A jó vezetőt stabil munkatársak veszik körül, egy átlátható szervezetben és nem káosz és túlterhelt, stresszes alkalmazottak.
A jó vezető csoportjában alacsony a fluktuáció, mert a kollégái úgy érzik, hogy megbecsüli, elismeri teljesítményüket a vezetőjük.
A jó vezetőt probléma-gerjesztő munkatársak helyett problémamegoldók veszik körbe.