Az egyik legjobb vezetői tulajdonság, amivel egy vezető rendelkezhet az a képesség, hogy felépítse mások önbecsülését, magabiztosságát és önérzetét. Vezetőként minden döntésed hatással van az egész csapatodra. Biztosan találkoztál már  Te is rossz főnökkel, aki mindennek mindig pont az ellenkezőjét csinálta. Ma bemutatom Neked a 3 legnagyobb vezetői hibát, amit az emberek gyakran elkövetnek, és ennek megoldására szeretnék néhány tanácsot adni.

Talán Te is elkövetted már ezeket a vezetői hibákat a múltban. A jó hír az, hogy meg tudod tanulni azokat a dolgokat, amik igazán jó vezetővé tesznek. Sosem késő változtatni!

Növeld csapatod önbecsülését!

Minden szervezetben a legfontosabb ember a vezető. A vezető az alapján határozza meg a hangulatot, hogy hogyan beszél, hogyan viselkedik, hogyan reagál másokra, hogyan kezeli nap mint nap az embereket, és a rá nehezedő terheket. Az emberek hajlamosak követni a vezetőt, ezzel együtt utánozzák a vezető mások felé való viselkedését. Ha példaértékűen vezetsz, ha más embereket udvariassággal és tisztelettel kezelsz, a csoport nagy része követni fog. Egy kedves szó az egyik alkalmazottadhoz az egész napját boldoggá teheti, ugyanakkor egy mogorva szótól frusztrálttá, félénkké, bizonytalanná teheted. Óvatosnak kell lenned! Vannak bizonyos viselkedésminták, amelyeket minden nap, bármilyen interakcióban gyakorolhatsz a csapat önbecsülésének növelése érdekében.

Ha tudatosan időt fordítasz arra, hogy mások önbizalmát építsd, egyidejűleg megszűnik az a félelem a dolgozókban, ami visszatartja őket a tökéletes munkától.

A 3 leggyakoribb vezetési hiba:

Mások kritizálása, bírálása

Az első vezetői hiba, amit a vezetők az egyik leggyakrabban követnek el az, hogy kritizálják, bírálják a beosztottjaikat. Állj ellen annak, hogy bárkit bármilyen okból bírálj. Ha az emberek hibát követnek el, koncentrálj a megoldásra. Fókuszálj inkább arra, hogy mit tudnál csinálni, hogyan lehetne helyes irányba terelni a folyamatokat, ahelyett, hogy negatívan minősíted őket.

Mindannyian tudjuk, hogy a destruktív kritika mennyire ártalmas. Mindannyian utálunk a destruktív kritika elszenvedői lenni. Napokig, de akár évekig is dühíthet minket. Olykor, az egész életünkre hatással lehet. Biztosan ismerősek a következő mondatok: Rossz vagy! Semmire sem vagy jó! Mindent elrontasz! A destruktív kritika rombolja önbecsülésünket, károsítja énképünket és meggátol minket csúcsteljesítményünk elérésében.

Ha ennyire utálatos ez számunkra, miért csinálnánk mi ugyanezt másokkal?

 

Panaszkodás

A második vezetői hiba, amit a vezetők az egyik leggyakrabban követnek el, hogy mindenféle okból panaszkodnak.

Azonban van egy súlyos probléma, ami a bírálat és a panaszkodás tekintetében is megjelenik. Mindkét szituációban áldozatként könyveled el magad. Mikor panaszkodsz, voltaképpen saját magad állítod be gyengének. Magadat alacsonyabb rendűnek és alkalmatlannak érzed. Haragot és sértettséget érzel. Negatívan és bizonytalannak látod magad. Amint másra panaszkodsz, önbecsülésed és önérzeted szintje is csökkenni fog.

Ha valami miatt nem vagy boldog , ezt az érintett másik személlyel vitassátok meg. Ez olyan csodálatra méltó tulajdonság, melyeket meg kell tanulnod a fejlődésed érdekében. Ha nem vagy elégedett egy viselkedéssel, vagy kimenetellel, a feladatod, hogy aktívan beavatkozz annak érdekében, hogy a szituáció helyreálljon. Kezdeményezz arra vonatkozóan, hogyan javítsátok ki a hibát és az abból adódó helyzetet. De soha ne panaszkodj!

 

Mások kibeszélése

A harmadik vezetői hiba,  hogy elítélnek és kibeszélnek bárkit bármilyen okból, legyen szó saját alkalmazottaikról, üzleti partnereikről vagy versenytársaikról.

Ha egy alkalmazottad fülébe jut a negatív véleményed, biztos lehetsz benne hogy a személy önbecsülésével együtt, a munkamorálja is romlani fog. Ha cégen kívüli személyt minősítesz a háta mögött, végül mindig lesz valaki, aki elárulja neki mit mondtál. Rendszerint az érintetthez egy torzított verzió jut el, ami neked rosszul köszönhet vissza. Ez olyan mint a természet törvénye, elkerülhetetlen.

Ezek a javaslatok ugyanolyan fontosak, akkor is, amikor versenytársakról vagy piacon lévő ügyfelekről beszélünk. Soha ne bíráld versenytársaidat! Tiszteld őket akkor is, ha egyes területeken sokkal sikeresebbek, mint te. Ezután keress még jobb termékeket és szolgáltatásokat, és értékesítsd őket még hatékonyabban.

Soha ne beszélj negatívan és ne minősíts le üzleti partnereidet. Helyette használd fel azt a mentális energiát a probléma megoldására.

 

A legjobb vezetők képesek pozitív környezetet teremteni

Amikor pozitív vezetői tulajdonságokat fejlesztesz, az általános hozzáállásod melegséget sugároz, mely kitölti az egész munkahelyet. Hozz létre egy olyan környezetet, ahol az emberek ellazultak, és jól érzik magukat a munkában. Az emberek önbecsülése jelentősen megemelkedik majd a munkahelyen.

„A legjobb módja annak, hogy az ember kiteljesedjen és csúcsteljesítményt nyújtson az, ha folyamatosan emlékeztetik rá, hogy mennyire fontos és mennyire hisznek benne.”