Úgy érzed, hogy nincs rendben minden a cégedben? Nincs harmónia a munkafolyamatok terén? Valószínűleg az alábbi hibák egyikétől-másikától szenvedsz.
Nincsenek definiált feladatok
A legjellemzőbb hiba egy cég életében – főleg kis- és középvállalkozások esetében-, hogy az alkalmazott nem tudja, hogy mit kell csinálnia. Ha kap egy feladatot, akkor azt elvégzi, megcsinálja. De önmagától csak az esetek kis részében hajlandó produktív, önálló munkavégzésre. Ennek az esetek kis részében az önbizalomhiány az oka, mivel fél attól, hogy valami olyat csinál, ami nem jó, vagy amihez nincs köze.
De az esetek túlnyomó részében sokkal prózaibb az ok: ott léte során nem lett soha lefektetve, hogy pontosan mit is kell csinálnia. A munkaszerződésében jó esetben van valami ködös megfogalmazás róla, de konkrét, “töltelék feladatokról” soha nem egyeztetett vele senki.
Nem teljesítmény alapú a bérezés
Szerinted melyik alkalmazott fog jobb, produktívabb teljesítményt nyújtani? Az, amelyik fix munkabért kap minden hó végén, ha jól teljesít, ha nem;vagy az, amelyik extra prémiumban részesül akkor, ha elér a területén bizonyos, előre kitűzött és elérhető célszámokat?
Pontosan: az utóbbi! Lehet, hogy bér szempontjából a cégnek többe kerül egy ilyen ember alkalmazása, de hidd el: megéri! Sokkal több profitot fog termelni az ilyen bérezésű alkalmazott, hiszen neki is érdeke fűződik hozzá.
Nincsenek lefektetett feladatkörök
Ha nincsenek feladatkörök szétosztva, akkor mindenki azt csinál, amit akar és ilyenkor gyakran előfordul, hogy két alkalmazott gyakorlatilag ugyanazt a munkát végzi úgy, hogy az talán még egy embert se kívánt volna, míg egy másik projektnél látástól vakulásig hajtottak a munkatársak.
Ha meghatározod mindenkire személyre szabottan, hogy mikor milyen feladatai, feladatkörei vannak és mik a prioritások, akkor sokkal hatásosabban tudod majd kiaknázni az erőforrásokat.